Od začátku roku do konce září byly v tuzemsku uzavřeny investiční transakce v celkové hodnotě 289 milionů eur, což je 130procentní nárůst v porovnání se stejným obdobím minulého roku.
"Očekáváme, že letošní poslední čtvrtletí vykáže výraznější aktivitu s transakcemi v různých stádiích vyjednávání o celkovém objemu přesahujícím 250 milionů eur. Půjde převážně o obchodní centra a kanceláře v Praze," uvedla analytička DTZ Lenka Šindelářová. Konečná výše investic za celý letošní rok by podle ní měla dosáhnout 500 až 600 milionů eur. To by znamenalo nárůst až o třetinu oproti loňsku, avšak až poloviční propad vůči roku 2008.
Ve třetím čtvrtletí byly v tuzemsku podle DTZ uzavřeny čtyři velké investiční transakce. Celkem 72 procent z celkového objemu investic přitom představoval prodej tří kancelářských budov v Praze.
V Praze 5 rakouský Immorent prodal budovu E Avenir Office Parku rakouskému fondu Hypo Real za přibližně 15 milionů eur a španělský investiční fond Azora koupil za deset milionů eur administrativní budovu Galerie Louvre od developera Mayfield. Pražskou trojici transakcí doplňuje prodej administrativní budovy EBC v Holešovicích nejmenovanému českému investorovi za zhruba čtyři miliony eur.
Aktivní byl ve třetím čtvrtletí opět tuzemský investor CPI. Koupil celkem čtyři objekty se supermarkety Billa v Praze, Kolíně a Zlíně v hodnotě 11,6 milionu eur.
Nejaktivnějšími hráči na tuzemském trhu zůstali podle DTZ ve třetím čtvrtletí čeští a rakouští investoři. "Německé otevřené nemovitostní fondy jsou nadále dočasně uzavřeny a na českém trhu nebudou výrazněji aktivní do poloviny roku 2011," uvedla firma v tiskové zprávě. Dodala, že pozoruje také snižující se rozdíly mezi očekáváním prodávajících a kupujících, vyjednávání však trvají delší dobu.
DTZ patří k předním poradenským firmám v oblasti realit. Pracuje pro ni 10.000 zaměstnanců ve 43 zemích světa. Českou pobočku firma založila v roce 1992, nyní má 90 pracovníků. V Česku a na Slovensku se DTZ stará celkem o 900.000 metrů čtverečních nemovitostí.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
