Banka UBS se v roce 2008 kvůli globální finanční krizi dostala do takových problémů, že ji musela pomoci vláda. Jinak hrozila destabilizace švýcarské ekonomiky. Vláda má teď zřejmě obavy, aby se podobná situace neopakovala, pokud by finanční sektor potkala další krize.
Agentura Reuters přinesla hlavní body německé verze závěrečné zprávy komise. Uvádí se v ní například, že UBS a Credit Suisse musí alespoň deset procent aktiv na krytí rizika podle standardů Basilej III držet ve formě kmenových akcií
Na základě jejich současné velikosti budou muset banky držet dalších devět procent kapitálu, což by mohly být například kontingentní konvertibilní dluhopisy, takzvané CoCo bondy. Celkový požadavek na kapitál by se tak zvýšil až na 19 procent. Předpokládá se, že pokud by poměr kapitálu klesl pod požadovanou úroveň, CoCo bondy by bylo možné směnit za akcie.
Nová pravidla regulace upravují, jak velký objem kapitálu musí banky držet proti poskytnutým úvěrům. Na pravidlech se v polovině září dohodli šéfové centrálních bank a regulačních úřadů, pravidla jsou ale vůči bankám velmi ohleduplná. Budou sice budou muset držet více kapitálu, na zavádění pravidel ale mají podle analytiků hodně dlouhou dobu.
Nová pravidla regulace Basilej III se budou zavádět postupně v průběhu příštích deseti let. Klíčový požadavek je v tom, aby se celkový ukazatel kapitálové přiměřenosti, takzvaný Tier 1, zvýšil z nynějších dvou až na sedm procent.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
