Stavba tepelné elektrárny nedaleko Ankary začala 1. září. "Projekt tureckého investora Yildizlar Holding počítá s řetězcem počínajícím těžbou uhlí přes výrobu elektřiny po vlastní distribuci," dodal Chalupa.
Tepelná elektrárna vyroste na zelené louce. Provincie Çankiri Orta v centrální Anatolii patří k nejméně rozvinutým částem země, převažuje tam pastevectví. Základem projektu jsou dobré zásoby lignitu.
Škoda Power podepsala kontrakt s firmou 3S Enerji ve Maden, která tam bude těžit uhlí. Elektrárna bude stát 600 milionů dolarů (10,8 miliardy korun). Pro Škodovku reprezentuje kontrakt 1,5 miliardy Kč. Se spuštěním plného provozu všech bloků se počítá do tří let.
V současné době je Škoda Power s pětinovým podílem na tureckém trhu parních turbín považována za jednoho z významných hráčů. Dodala turbíny do elektrárny Soma (6 x 165 MW) a Erdemir (1 x 40 MW). Loni rovněž získala kontrakt na projekt Bolu Goynuk 2 x 120 MW.
Škodu Power koupila loni v prosinci za 11,5 miliardy korun jihokorejská strojírenská skupina Doosan. Plzeňská firma loni utržila rekordních 6,4 miliardy Kč, o rok dříve to bylo 5,6 miliardy korun. Loňský hrubý zisk měl přesáhnout jednu miliardu korun. Podnik s téměř 1100 lidmi plánuje letos zvýšit tržby o více než pětinu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
