Aktivita českých investorů je letos velmi nízká, objem akciových obchodů na pražské burze byl například o letošních letních prázdninách nejnižší za posledních sedm let. Nízké objemy obchodů netrápí jenom pražskou burzu, ale i ostatní trhy jak v Evropě, tak v USA. Podle analytiků mezi investory stále převládá nejistota ohledně budoucího ekonomického vývoje.
Největší objem obchodů i v minulém měsíci tradičně uzavřela společnost Patria Finance, před Wood & Company a Českou spořitelnou. Pořadí tří vedoucích akciových brokerů se nezměnilo již od července 2008. Patria v srpnu zobchodovala akcie za 18,2 miliardy korun, zatímco Wood měl objem 12,4 miliardy korun a Česká spořitelna 7,4 miliardy korun.
Nejvíce obchodovanou emisí byl v září energetický ČEZ, s jehož akciemi se uskutečnilo 35 procent celkového objemu obchodů. Následovala Komerční banka s 21 procenty a telekomunikační Telefónica O2 s podílem 16 procent.
Mezi tituly systému SPAD pro nejlepší akcie se v září nejvíce dařilo oběma developerům. Akcie firmy Orco zpevnily během měsíce o téměř 38 procent, ECM si připsalo nárůst přes 26 procent. Naopak největší pokles v září postihl Telefóniku, jejíž akcie oslabily o více než 12 procent. Index PX za uplynulý měsíc odepsal 0,83 procenta, meziročně byl o 2,2 procenta slabší.
Největším obchodníkem s dluhopisy byla v září PPF banka, která zobchodovala obligace za 17,3 miliardy korun. Druhá byla Česká spořitelna s objemem 9,9 miliardy korun a třetí skončila ČSOB, která zobchodovala dluhopisy za 9,6 miliardy Kč.
Burza má celkem 20 členských bankovních a nebankovních obchodníků s cennými papíry. Nulový objem obchodů vykázala v září pouze Deutsche Bank.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
