Vydavatelé karet podle obžaloby bránili obchodníkům, aby podporovali využívání konkurenčních karet a karet s nižšími poplatky za zpracování transakce. Poskytovatelé karet tak měli omezovat konkurenci. MasterCard a Visa v urovnání souhlasily, že nebudou bránit obchodníkům, aby nabízeli zákazníkům slevy při používání určitých druhů karet. Urovnání nezahrnuje žádný finanční postih a musí ho schválit soud.
American Express urovnání sporu odmítla. Firma upozornila, že žaloba by mohla výrazně snížit zdroj jejích příjmů, protože sníží zájem zákazníků platit jejími kartami a hrozí přeměna konkurenčního prostředí na trhu zpracování karetních transakcí. "Nemáme zájem urovnat spor," uvedl generální ředitel American Express Kenneth Chenault.
Obchodníci musí za každý nákup zákazníka zaplacený kreditní nebo debetní kartou zaplatit poplatek, který obvykle činí jedno až tři procenta z nákupu. Tři největší karetní firmy a jejich dceřiné banky loni získaly z těchto poplatků od amerických obchodníků 35 miliard USD (623,1 miliardy Kč).
American Express, která půjčuje přímo spotřebitelům a zpracovává transakce uskutečněné kreditními kartami, vybírá od obchodníků v průměru vyšší procentní podíl. Obhajuje to tím, že obchodníci získávají výměnou vyšší příjmy, protože majitelé jejích karet jsou převážně bohatí klienti, kteří utrácejí více než průměrní majitelé kreditních karet.
Ministerstvo spravedlnosti uvedlo, že chce vyřešit spor co nejdříve. Místopředseda American Express Edward Gilligan však čeká, že vyřešení sporu bude trvat několik let. Někteří právníci upozorňují, že vláda bude mít problémy dokázat, že American Express má takovou sílu, aby mohla ovlivnit celý trh. Visa a MasterCard mají na trhu s kreditními kartami podíl 70 procent a podíl American Express na trhu s debetními kartami se výrazně snižuje, napsaly agentury AP a Reuters.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
