"Máme tuto investici připravenou, ale v rámci skupiny ještě musí projít několika koly schvalovacího procesu, který zrovna probíhá," řekl ČTK Kochuparampil. Výstavba nové ocelárny má být klíčovou investicí pro budoucnost ostravského závodu. Ten pracoval na projektu několik let, protože současná technologie výroby oceli je již zastaralá. "S novou ocelárnou se stane jednou z nejvíce konkurenceschopných hutí ArcelorMittal z hlediska nákladů v celé Evropě," konstatoval člen nejvyššího vedení skupiny ArcelorMittal Gonzalo Urquijo při návštěvě Ostravy.
Finální rozhodnutí o výstavbě nové ocelárny by podle něj mělo padnout do konce tohoto roku. Proto zatím není znám termín zahájení její výstavby. Urquijo uvedl, že vybudování nové ocelárny vyplynulo z jednání s Lakshmi Mittalem v Londýně o další strategii ostravského závodu. "Pan Mittal a všichni členové nejvyššího vedení skupiny schválili koncept nové konvertorové ocelárny. Ovšem chtěl bych být opatrný, protože to ještě musí projít komisí pro schvalování investic, nejvyšším vedením a představenstvem společnosti," uvedl Urquijo.
Kochuparampil ČTK řekl, že by ostravská huť měla po vybudování nové ocelárny tři velké výhody. "Naše poloha je na rostoucím trhu ideální. Za druhé máme nejlepší tým s technickými znalostmi na světě, budeme moci s touto novou technologií vyrábět jakoukoliv jakost oceli a budeme velice konkurenceschopní v nákladech. Určitě budeme mít v rámci skupiny specifické postavení, prominentní bych řekl." Díky investici bude navíc huť ekologičtější a rovněž zaměstnanci budou mít lepší podmínky.
Urquijo rovněž potvrdil, že Ostrava má obrovskou konkurenční výhodu. "Má k dispozici suroviny ze Společenství nezávislých států. Jedná se především o železnou rudu, kterou nakupuje za velmi výhodnou cenu. Vyrábí si koks. Má také vlastní elektrárnu, což je obrovská výhoda. Je tady skvělý tým manažerů a odborníků. A v neposlední řadě je huť velmi flexibilní," dodal Urquijo.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
