Kromě Googlu se projektu účastní investiční firma Good Energies, japonský průmyslový konglomerát Marubeni a přenosová společnost z oblasti Marylandu Trans-Elect. V rámci první fáze chtějí firmy vystavět vedení v délce 240 kilometrů, dokončeno má být v roce 2016. Celý projekt by v příštích deseti letech mohl stát až pět miliard USD a celková délka vedení na mořském dně má činit 563 kilometrů. Přenosová kapacita má být až šest gigawattů.
V projektu vlastní Google a Good Energies každá 37,5 procenta. Marubeni má 15 procent a Trans-Elect zbývajících deset procent.
Google učinil první přímou investici do oblasti tzv. čisté energie letos v květnu. Tehdy koupil za 38,8 milionu USD podíl ve dvou větrných farmách v Severní Dakotě.
Podle Americké asociace pro větrnou energii větrné elektrárny v současnosti v USA vyrobí asi 35,6 gigawattů elektřiny, což stačí pro potřeby asi 9,7 milionu domácností. Veškeré elektrárny se však nacházejí pouze na pevnině, na moři není žádná. Nejvíce elektřiny z větru se vyrobí v Texasu, Iowě a Kalifornii.
Na hustě osídleném východním pobřeží je méně větrných elektráren, částečně i kvůli nedostatku otevřeného prostoru pro jejich výstavbu. Zastánci elektráren na moři tvrdí, že tyto elektrárny nabízejí možnosti výroby elektřiny blízko hustě obydlených center bez produkce skleníkových plynů, které se spojují s globální změnou klimatu. Podle studie skupiny Oceana by elektrárny na moři u východního pobřeží mohly vyrábět až 127 gigawattů elektřiny, což by stačilo pokrýt zhruba poloviny současné poptávky států na pobřeží. V regionu se nyní jedná o zhruba deseti projektech větrných elektráren na moři, napsaly agentury AP a Reuters.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
