Fondy, které využívá především bohatší klientela a obyčejnému investorovi jsou prakticky nepřístupné, měli podle představ Francie a některých dalších států a částečně i Německa žádat o povolení k činnosti v jednotlivých členských státech unie.
Tento bod byl však zdrojem největších rozporů. Evropská komise a například i Evropský parlament ovšem navrhovali, že by fondům mělo stačit jen povolení v jedné zemi, které by bylo následně platné pro celou evropskou sedmadvacítku. Tento postup ministři financí nakonec schválili, přestože s určitými ústupky.
Postoj komise a parlamentu byl totožný s postojem Velké Británie, kde působí 80 procent evropských hedgeových fondů, a rovněž s názorem Česka. Češi měli obavy, že by regulace v podobě, kterou prosazují Paříž a Berlín, diskriminovala jejich investory. Spojené státy, kde působí největší světové hedgeové fondy, se totiž brání tomu, aby uzavíraly bilaterální smlouvy s malými zeměmi. Čeští investoři tak teoreticky mohli ztratit možnost investovat do hedgeových fondů mimo Evropskou unii a na výběr by měli jen ty evropské.
Konečný kompromis počítá s tím, že fondy dostanou povolení pro celou Evropskou unii, nicméně zavedení této praxe bude trvat několik let, během nichž budou jednotlivé státy moci povolení pro fond stopnout.
urm dvd



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
