"Strana podnikatelů, zaměstnavatelů, ale i odbory předložily řadu zásadních faktů, které zpochybňují výpočty regulačního úřadu," řekl viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) Jaroslav Hanák. Hlavně zástupci SP ČR podle informací dalších účastníků na jednání přišli s analýzami zpochybňujícími současné propočty.
Energetický regulační úřad (ERÚ) na konci září odhadl zdražení elektřiny pro firmy příští rok v důsledku rozvoje fotovoltaických elektráren o 17 procent, u domácností by to byl nárůst o 12 procent. Prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Míl následně odhadl, že ceny elektrické energie příští rok stoupnou maximálně o pět procent. ERÚ a SP ČR se totiž neshodují v odhadech, jaký výkon solárních elektráren bude do konce letoška připojen do sítě. Právě od tohoto výkonu se bude odvíjet výše příspěvků na fotovoltaiku v příštím roce, které se promítají do cen elektřiny.
Nečas uvedl, že shoda mezi vládou, zaměstnavateli a odbory panuje v tom, že na problém fotovoltaických elektráren je třeba reagovat. "Na tom, že se musí řešit, že se nemá jen pasivně přijmout, se sociální partneři shodli a teď se hledá konkrétní recept, jak to udělat," řekl premiér.
Nečas zopakoval, že vláda chce kombinovat zdanění výroby solární energie, zvýšení poplatku za vynětí ze zemědělského půdního fondu a prodej emisních povolenek. "Primárně by se to mělo týkat těch elektráren, které budou mít výrazně vyšší dobu návratnosti, to znamená těch které byly zapojeny v letošním a loňském roce, kde původní doba návratnosti vzhledem k úředně stanovené ceně byla 15 let a teď se snížila pod osm let," uvedl.
Dokud se jasně neřekne, jak je to s dopadem zvýšení cen energie na zaměstnavatele nebo občany, požadujeme, aby vláda v žádném případě nepřistupovala na zvýšení cen energií, řekl po jednání tripartity předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Jaroslav Zavadil. Čísla, která se objevila, jsou podle něj naprosto nerelevantní.
V oblasti dopravní infrastruktury sociální partneři vyzvali vládu, aby předložila na prvním zasedání příští rok strategii jejího financování pro roky 2011 až 2013.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
