Skupina Rio Tinto a její rival BHP Billiton před dvěma dny oznámili, že upustili od plánů spojit své australské aktivity se železnou rudou. Každé z firem by to ušetřilo miliardy dolarů, ale podle regulátorů v Evropě a Asii by to poškodilo hospodářskou soutěž.
Současná produkční kapacita Ria v Austrálii je 220 milionů tun za rok, což je proti BHP Billitonu téměř dvojnásobek. Současná světová produkce železné rudy se odhaduje na miliardu tun ročně.
Rio Tinto vlastní většinu svých australských rudných dolů prostřednictvím divize Hamersley. Některé ale provozuje spolu s australskými, japonskými a čínskými investory. Investici 3,1 miliardy dolarů, z nichž Rio Tinto dá 2,1 miliardy USD, si vyžádá vybudování infrastruktury. Podle analytiků zřejmě zrychlí své plány na expanzi australské těžby i BHP Billiton.
Ceny železné rudy jsou podle podkladů Thomson Reuters blízko pětiměsíčních maxim, a producenty tedy čekají vyšší ziskové marže. Většina rudy se prodává ve čtvrtletním systému s cenami podle průměrů za předchozí čtvrtletí, napsala agentura Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
