Podle televize stát investoval do propagace značky Klasa desítky milionů korun a v současné době ji na svých produktech používá více než 200 výrobců. Poté, co se rozšířila, ozvali se podle televize nespokojení tvůrci loga s tím, že nikdy nedali souhlas, aby se označení používalo na obalech potravinářských produktů. Podali podnět na ÚPV, aby používání značky zastavil, a navíc zažalovali tři náhodně vybrané výrobce, kteří logo na svých produktech používají.
Televize uvedla, že mnohé výrobce spor kolem loga Klasa znepokojil. Obávali se, že budou muset likvidovat miliony obalů, což by si vyžádalo náklady v řádu desítek milionů korun.
Josef Dvornák z ÚPV však televizi potvrdil, že úřad návrh na prohlášení známky za neplatnou zamítl.
Mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu Marek Ženkl prohlásil, že pokud se tato zpráva oficiálně potvrdí, bude to dobré pro výrobce i spotřebitele.
"Tvůrci loga se ale zřejmě odvolají k předsedovi úřadu," uvedla televize. Právní zástupce tvůrců loga Petr Mikysek redaktorům řekl, že jeho klienti pravděpodobně podají rozklad proti tomuto rozhodnutí.
V soudním sporu se třemi výrobci pak autoři značky požadují po každém z nich "náhradu bezdůvodného obohacení ve výši 50.000 Kč," řekl Mikysek.
Soud ale zatím nezačal, uzavřela televize.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
