Z největších trhů EU, tedy trhů, kde se prodalo minulý měsíc kolem 1000 nových vozů, se prodej snížil pouze v Británii, a to o více než 14 procent. Ve Španělsku naopak stoupl o 18 procent a v Německu o 30 procent. Zdaleka nejvyšší však byl růst v Itálii a Polsku, kde překonal 50 procent, a ve Francii. Zde se počet registrací zvýšil o 43 procent. Počet registrací obvykle zaostává za skutečným prodejem.
Prodej všech užitkových vozů v EU v září stoupl o 13,7 procenta na 171.281 vozů. Růst zaznamenaly všechny kategorie, vyjma autobusů, jejichž prodej se snížil o 10,4 procenta. Za leden až září počet registrací užitkových vozů stoupl o šest procent na 1,3 milionu vozů, hlavně díky prodeji dodávek. Prodej těžkých nákladních vozů však od začátku roku klesl o 5,5 procenta.
Trh s nákladními automobily v Evropě a Severní Americe loni utrpěl nejhlubší propad za několik desetiletí, protože finanční krize ukončila několikaleté období levných úvěrů na nákup nových vozidel a způsobila hospodářský útlum po celém světě. Zájem o nákladní vozy je považován za ukazatel ekonomického vývoje, protože je spojen se stavem v mezinárodním obchodě, napsala agentura Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
