Výstavba továrny se nezvykle protahovala. Intel poprvé oznámil záměr vystavět závod ve městě Ta-lien na severovýchodě Číny v roce 2007 jako svou první špičkovou polovodičovou produkci v Asii. Během let výstavby se pak objevovaly spekulace, že Intel projekt odloží, omezí nebo zruší. Společnost ale nepříznivé informace neustále popírala.
Čína se roky snažila vytvořit polovodičový průmysl, který by byl schopný konkurovat světu. Nedařilo se jí ale kvůli roztříštěné povaze odvětví a nedostatku vyspělých technologií. Intel připomněl, že do Číny a inovací investuje již 25 let.
Odhaduje se, že v Ta-lienu již vložily přímé investice zhruba dvě desítky společností, aby byly na spolupráci s Intelem lépe připraveny. Podnik dodal, že v regionu začal spolupracovat s více než 80 dosavadními dodavateli.
Nový závod naplnil cíle Intelu investovat do Číny celkem 4,7 miliardy dolarů. Podnik již v Číně provozuje montážní závod a testovací středisko v Čcheng-tu a centra pro výzkum a vývoj a laboratoře v Pekingu, Šanghaji a dalších čínských městech, napsala agentura Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
