Čtvrtletní zisk mírně překonal očekávání analytiků, kteří jej podle agentury Reuters odhadovali v průměru na 3,6 miliardy jüanů. "SAIC si vede lépe než většina jejích rivalů, protože GM a Volkswagen jsou v Číně dobře zavedenými značkami," uvedl analytik Čchen Li-ang ze společnosti Huatai Securities.
Automobilka SAIC podobně jako její čínští konkurenti doufá, že se po úspěchu na domácím trhu prosadí také globálně. Firma tento měsíc uvedla, že by mohla koupit podíl v General Motors v rámci primární nabídky akcií amerického podniku plánované na listopad.
Čína loni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Za růstem stála z velké části vládní opatření na podporu poptávky.
Čínské sdružení automobilových výrobců (CAAM) tento měsíc předpovědělo, že prodej automobilů v Číně by se v letošním roce mohl zvýšit o čtvrtinu na 17 milionů vozů z loňských 13,64 milionu. Tempo růstu by podle této prognózy zpomalilo z loňských 46 procent.
pmh vju



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
