EU chce do roku 2020 získávat deset procent pohonných hmot z obnovitelných zdrojů a hlavním nástrojem je právě přimíchávání biopaliv. Původním vyhlašovaným cílem bylo ochránit klima a snížit závislost na dovážené ropě, série vědeckých studií však schopnost biopaliv plnit tyto cíle vážně zpochybnila. Poukázala naopak na poškozování přírody v důsledku jejich produkce a většina zelených organizací ve světě už používání biopaliv odmítá. Přimíchávání biopaliv, jejichž nástup v roce 2008 podle expertů výrazně přispěl ke světové potravinové krizi, tak kromě politiků podporují už jen jejich producenti v čele se zemědělci.
Podle analytiků podpoří zvýšení podílu biosložky v benzinu německou poptávku po obilninách a cukrové řepě, což jsou v Německu hlavní zdroje produkce biopaliv. Silná však bude také konkurence dováženého bioetanolu, třebaže EU plánuje jeho dovoz omezovat ekologickými certifikáty.
Německo loni spotřebovalo k produkci biolihu kolem 1,2 milionu tun obilnin z celkové sklizně 43,9 milionu tun. Z loňské sklizně cukrové řepy v objemu 25,9 milionu tun šla na produkci biolihu téměř desetina.
Bioetanol také podle některých výzkumů poškozuje motory starších automobilů. Německé ministerstvo životního prostředí k tomu uvedlo, že používat paliva s vyšším podílem biosložky bude moci asi 90 procent německých automobilů. Každá čerpací stanice v zemi bude muset zřetelně vyznačit aktuální podíl bioetanolu ve svém benzinu.
Česká vláda od června zvýšila podíl povinného přimíchávání biosložek do benzinu ze 3,5 procenta na 4,1 procenta a u motorové nafty ze 4,5 procenta na šest procent. Biosložka se podle evropské směrnice povinně přimíchává do nafty od září 2007 a do benzinu od začátku roku 2008.
hp vju



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
