China Life, stejně jako její konkurent Pching An, loni pocítila dopady hospodářské krize. Část peněz pojišťovny umisťují na finančních trzích, které postihl silný pokles cen aktiv. Situace v obou pojišťovnách už se ale stabilizovala, hlavně díky citelnému zlepšení na jejich domácím, tedy čínském, trhu.
China Life je největší životní pojišťovnou na světě podle tržní hodnoty. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že pojišťovna zvýší čtvrtletní zisk na 8,4 miliardy jüanů.
Čína před nedávnem zvýšila základní úrokové sazby, což část analytiků překvapilo. Vyšší úroky by ale měly v nadcházejícím období pojišťovnám pomoci k růstu zisku, protože se nyní zvyšují výnosy z investic do dluhopisů.
Ve třetím čtvrtletí se příjem z investic pojišťovně China Life snížil zhruba o čtyři procenta na 15 miliard jüanů. China Life ale v tomto ohledu nijak nevybočuje z řady, zmíněná Pching An si také vedla hůř. Její zisk ve třetím čtvrtletí klesl zhruba o 26 procent na 3,15 miliardy jüanů (asi 8,4 miliardy Kč).
Akcie China Life od začátku letošního roku vykazují pokles asi o devět procent. Vedou si tak mnohem hůř než hlavní index burzy v Hongkongu. Ten o šest procent zpevnil.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
