"Erste Group se i ve třetím čtvrtletí 2010 podařilo zvýšit ziskovost, a to především díky provozním výnosům, které poprvé přesáhly hranici dvou miliard eur, redukci rizikových nákladů a postupnému zlepšování hospodářské situace ve střední a východní Evropě," prohlásil předseda představenstva Erste Group Bank Andreas Treichl.
Čistý úrokový výnos skupiny se zvýšil meziročně o šest procent na 4,076 miliardy eur především díky zlepšení úrokové marže. Rovněž čisté příjmy z poplatků a provizí rostly, a to o desetinu na 1,44 miliardy eur. Příčinou podle banky byly vyšší příjmy z poplatků a provizí v oblasti obchodu s cennými papíry a v oblasti platebního styku. Čistý zisk z obchodních operací naopak klesl o skoro čtvrtinu na 384 milionů eur.
Celková bilanční suma vzrostla od konce roku 2009 do konce září o 2,4 procenta na 206,5 miliardy eur, především v důsledku výrazného nárůstu klientských vkladů, což zároveň vedlo k nárůstu investic do cenných papírů. "Celkově byla velká část tohoto nárůstu způsobena pohyby měn ve střední a východní Evropě," uvedla banka. Poměr nákladů k výnosům zůstal ve srovnání s předchozím čtvrtletím bez změny na 48,4 procenta.
Rizikové náklady vzrostly o téměř desetinu na 1,588 miliardy eur. Podle banky se tak potvrdilo výrazné zpomalení růstu, které bylo možné pozorovat již v předchozích čtvrtletích.
Do bankovní skupiny Erste patří i Česká spořitelna, která za tři čtvrtletí meziročně snížila konsolidovaný čistý zisk o téměř 12 procent na 8,54 miliardy korun.
Mezi dceřiné společnosti Erste Group ve střední a východní Evropě patří také Erste Bank Maďarsko, rumunská Banca Comerciala, Erste Bank Chorvatsko, Erste Bank Srbsko, Erste Bank Ukrajina a Slovenská sporiteľňa.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
