Produkce japonského průmyslu proti předešlému měsíci klesla o 1,9 procenta po srpnovém snížení o 0,5 procenta. Japonský vývoz, který je hlavním motorem průmyslu i celé ekonomiky, oslabuje silný jen, jehož kurz se nyní pohybuje vůči dolaru poblíž rekordního maxima. Negativně na něj působí také slábnutí růstu největších světových ekonomik USA a Číny. V meziročním srovnání se růst výroby zpomalil na 11,1 ze srpnového tempa 15,1 procenta.
Jádrový index spotřebitelských cen bez započtení čerstvých potravin prohloubil v září meziroční pokles na 1,1 procenta po srpnovém tempu deflace 1,0 procenta. Index bez potravin a energie vykázal propad o 1,5 procenta. Index pro oblast Tokia za říjen však zpomalil pokles na 0,5 procenta ze zářijového jednoho procenta, zčásti pod vlivem zvýšení daně z tabákových výrobků.
Deflační tendence tíží japonskou ekonomiku od krize z počátku 90. let minulého století. Pokles cen oslabuje ekonomický růst, protože stlačuje firemní zisky, nutí ke snižování mezd a vede k odkládání nákupů. Vedle slabé ekonomiky nyní k deflaci přispívá zejména silný kurz japonského jenu, proti němuž vláda v polovině září zasáhla první intervencí po šesti letech.
Míra nezaměstnanosti v září dál klesla na rovných pět procent ze srpnových 5,1 procenta. Nabídka nových pracovních míst se zvýšila proti srpnu o 1,1 procenta a meziročně byla vyšší o 17,3 procenta.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
