Finové nicméně nešli v návrzích do přílišných podrobností. Jejich návrh hovořil podle českého premiéra obecně o pragmatické harmonizaci daní na evropské úrovni, o možnosti zavedení evropských ekologických daní či zastavení škodlivé daňové soutěže. Daňové otázky nyní v EU téměř výlučně spadají do kompetencí členských zemí.
"Pozitivním krokem je, že jsme odmítli pokusy harmonizovat daně a omezit daňovou konkurenci," hodnotil Nečas jednání. "Byla to právě Česká republika, které se nejdůrazněji ozvala proti tomuto návrhu s tím, že jsme získali podporu dalších zemí, především zemí jako je Británie, nové členské země EU," dodal. Do závěrů summitu se tak návrh Finska prosadit nepodařilo.
Deník Irish Times nedávno informoval, že podle jeho informací Evropská komise potají chystá návrh na sjednocení daňového základu pro firmy. Materiály, do nichž redaktoři tohoto listu měli údajně možnost nahlédnout, byly nicméně zatím určeny jen pro jednotlivé eurokomisaře.
Jakékoliv myšlenky na sjednocení daňového základu již několik let odmítá Česko a další země, kterým se díky daňovým pobídkám podařilo přitáhnout zahraniční investory.
Kontroverzní plány na sjednocení daňového základu pro firmy v EU se objevily poprvé v roce 2001, ale zmizely s irským odmítnutím lisabonské smlouvy v polovině roku 2008. Právě případná daňová harmonizace sehrála značnou roli v kampani odpůrců reformního dokumentu. Evropská komise tvrdila, že podobné obavy jsou zbytečné, ale podle Irish Times poté, co Irové nakonec se smlouvou souhlasili, otočila.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
