Výsledek za třetí čtvrtletí je lepší, než čekali analytici. Ti v anketě agentury Reuters čekali zisk 4,6 miliardy dolarů. Pokud by se ale braly v úvahu i veškeré náklady, které firmě vznikly v souvislosti s havárií, výsledek už by byl mnohem horší.
Klíčový ukazatel tvorby zisku, který zohledňuje náklady na obnovu polí, dosáhl 1,8 miliardy dolarů, a meziročně se tak snížil o 63 procent. Je to však lepší výsledek, než ve druhém čtvrtletí, kdy měla BP ztrátu zhruba 17 miliard dolarů. Zmíněná havárie v Mexickém zálivu se stala letos ve druhém čtvrtletí.
BP je podle loňského objemu těžby největší ropnou společností na světě, která není v majetku státu. Ve třetím čtvrtletí se firma vrátila i k čistému zisku, který činil 1,79 miliardy dolarů (asi 31,5 miliardy Kč). Ve druhém čtvrtletí měla BP ztrátu 17,2 miliardy USD.
Havárie v Mexickém zálivu se stala 20. dubna, kdy explodovala ropná plošina Deepwater Horizon. Tu měla BP pronajatou, je ale vlastníkem vrtu Macondo, na který byla plošina napojena. Ropa, která z poškozeného vrtu zhruba tři měsíce unikala, v oblasti způsobila rozsáhlé škody. Odhad škod po havárii firma nyní zvýšila kvůli problémům, s nimiž se setkala ve snaze zakonzervovat poškozený vrt. To trvalo déle, než BP čekala.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
