Ministr Bárta označil jednání se sdružením autodopravců Česmad Bohemia za "krvavé". "Nebojíme se dramaticky zvednout sazby, ale zároveň chceme podpořit konkurenceschopnost českých dopravců," uvedl ministr. Zvýšení sazeb má podle něj především regulační význam, Česká republika je prý často "zneužívána" k tranzitu.
Zvýšení sazeb musí schválit vláda, ministr chce návrh předložit kabinetu v nejbližší době. Součástí návrhu bude i možnost dalšího zvyšování sazeb od roku 2013, ovšem pouze o inflaci. Ministr chce rovněž pro vozidla se třemi nápravami a většími snížit mýtné v pátek odpoledne. Dnes v tuto dobu platí o polovinu více než v jiné dny a časy, nově budou platit jen o 40 procent více.
Částku 300 milionů budou moci dopravci čerpat od dubna například na tréninkové projekty pro řidiče. Množstevní slevy by mělo MD předložit vládě do července, platit by mohly od ledna 2012. Zvyšování sazeb se netýká vozidel, která splňují emisní normu Euro 5 a vyšší, pro které MD vytvořilo novou skupinu mýtných sazeb. Snížení sazeb by se měly dočkat autobusy, a to od 1. září 2011.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
