Roomster se z Kvasin do Vrchlabí přesune na přelomu roku. Nyní se bude továrna připravovat na změnu výrobního programu tak, aby tam mohla být zahájena výroba modelů Roomster už příští rok v lednu. "Veškerá kapacita závodu ve Vrchlabí, tedy i jeho zaměstnanci, bude využita na přípravu přesunu výroby z Kvasin," uvedl Krauskopf.
Škoda Auto zároveň po ukončení výroby Octavie první generace plynule přejde na výrobu Octavie Tour druhé generace. Ta se ale už nebude vyrábět ve Vrchlabí, ale v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. "Octavia je srdcem značky Škoda. Je ztělesněním našich hodnot a představuje bezkonkurenční nabídku prostoru, vysokou praktičnost a maximální orientaci na rodinu. Tyto hodnoty přenáší Octavia na silnice již 14 let. A stejné hodnoty bude tato modelová řada reprezentovat i nadále", řekl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.
Octavii, dnes označovanou Tour, začala automobilka vyrábět v roce 1996. Šlo o vůbec první zcela nový model auta vyráběný po spojení mladoboleslavské Škody s koncernem Volkswagen v roce 1991. Dosud automobilka ve variantách limuzína a kombi vyrobila 1,442 milionu kusů tohoto modelu.
Octavia přinesla nové motory i technologie. Mezi ně patří automatická převodovka, pohon všech kol, šestistupňová převodovka, kotoučové brzdy na zadní nápravě, ale i prvky bezpečnosti jako ESP, ASR nebo EDS. Octavia také představila v historii značky první pohonné agregáty s turbodmychadlem, a to jak benzinové, tak naftové. Zlomová byla i technologie vstřikování u naftových motorů.
Octavia první generace získala několik ocenění Car of the Year či Nejlepší vůz v kategorii kombi ve Velké Británii. V roce 2004 Škoda Auto navázala modelem Octavia druhé generace, který prošel v roce 2008 modernizací. Do dnešního dne prodala firma více než 2,8 milionu vozů Octavia po celém světě.
Úspěchy modelu Octavia dále rozvíjí koncept Green E Line, který Škoda Auto představila na mezinárodním autosalonu v Paříži. Vůz poháněný elektromotorem vyjede na silnice již v roce 2011, a to v rámci testovací flotily, která bude sbírat zkušenosti k dalšímu vývoji sériově vyráběného elektromobilu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
