Ve druhém čtvrtletí ekonomika stoupla o 2,4 procenta. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se hrubý domácí produkt zvýšil o 0,9 procenta. Za celý loňský rok ekonomika klesla o 4,1 procenta.
"Indikaci příznivého vývoje české ekonomiky ve 3. čtvrtletí poskytují data a odhady ze zahraničí a informace o vývoji domácího průmyslu. Naopak výdaje domácností a šetření veřejného sektoru ekonomice příliš nepomáhají," uvedl hlavní ekonom Patria Finance David Marek. Za celý rok odhaduje růst na 2,1 procenta.
Růst byl i podle analytika UniCredit Bank Pavla Sobíška zřejmě tažen průmyslem, dopravou a s průmyslem souvisejícími službami. Celoroční růst HDP odhaduje na dvě procenta, zároveň ale nevylučuje ani ještě lepší výkon ekonomiky.
Naopak nižší meziroční růst očekává analytička Raiffeisenbank Helena Horská, a to 2,1 procenta. Důvodem je podle ní zhoršující se export.
"Samozřejmě nelze vyloučit překvapení směrem vzhůru, avšak stále bereme v úvahu, že jde jen o první odhad bez jakýchkoliv dalších podrobností o jeho struktuře. Přesnější data o vývoji HDP ve třetím čtvrtletí budou k dispozici až v prosinci," uvedl analytik ČSOB Petr Dufek, který odhaduje meziroční růst na 2,2 procenta.
Výhled ekonomiky je ale podle něj příznivý. "Otazník vidím především u výhledu na rok 2011. Nejistoty z vývoje zahraniční poptávky zůstávají vysoké, zatímco na domácí poptávku zatím nelze příliš spoléhat. Vládní sektor bude šetřit, domácnosti rovněž ekonomiku příliš nepodpoří a investice jsou ještě pořád v útlumu," uvedl.
Odhad růstu ekonomiky ve 3. čtvrtletí Mezičtvrtletní vývoj Meziroční vývoj Patria Finance 0,6 % 2,5 % Česká spořitelna 0,6 % 2,5 % Komerční banka 0,6 % 2,5 % UniCredit Bank 0,6 % 2,5 % Raiffeisenbank 0,2 % 2,1 % ČSOB 0,3 % 2,2 %
Zdroj: Instituce



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
