Lídři se shodli, že současné spory o kurzovou, fiskální a měnovou politiku jednotlivých zemí nechají vychladnout a o podrobnostech opatření, která by omezovala nerovnováhy, budou diskutovat v první polovině příštího roku. Summit celkově splnil předpovědi, že vzhledem ke sporům mezi USA a Čínou a ke všeobecné kritice rozhodnutí americké centrální banky napumpovat do ekonomiky stovky miliard dolarů se v Soulu ničeho významnějšího nedosáhne.
V závěrečném komuniké nejvýznamnější země podle očekávání slíbily, že budou směřovat k tržně určovaným směnným kurzům a budou se vyhýbat devalvacím motivovaným získáním konkurenční výhody v obchodě. Shodly se rovněž, že se objevila dočasná příležitost uzavřít stále nedosažitelnou dohodu o liberalizaci obchodu v rámci takzvaného katarského kola jednání, které začalo už v roce 2001.
"Rizika přetrvávají," konstatuje komuniké. "Někteří z nás zažívají silný růst, jiní se však potýkají s vysokou nezaměstnaností a slábnoucím oživením. Nerovnoměrný růst a rostoucí nerovnováhy vedou k pokušení odchýlit se od globálních řešení k nekoordinovaným zákrokům," uvádí se dále.
Schůzka v Soulu byla již pátým summitem G20 od finanční krize roku 2008. Tehdy mezi skupinou převládala shoda na nutnosti zásahů, protože panovaly velké strachy z dopadů krize. Rozdílný vývoj a hluboce protichůdné názory na ekonomickou politiku však znamenaly, že lídři tentokrát nebyli schopni dohodnout o moc více, než na čem se minulý měsíc dohodli ministři financí. "Nebyla to žádná hostina bratrské lásky," řekl jeden z účastníků zákulisních jednání.
G20 se před rokem shodla na nutnosti zmírnit a potlačit nerovnováhy mezi zeměmi s vysokými obchodními přebytky jako Čínou, Japonskem a Německem, a zeměmi s velkými deficity jako USA, protože nerovnováhy mohou vést k destabilizaci globální ekonomiky. Spojené státy nyní navrhovaly stanovit konkrétní limity pro schodky a přebytky, to se však s velkou vstřícností nesetkalo. Převládl však názor, že je nutné najít celou řadu různých ukazatelů nerovnováh a přihlížet k charakteru každé jednotlivé země.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
