Mluvčí nošovického závodu Petr Vaněk věří, že se firmě podaří nové povolení na stavbu převodovkárny za 3,5 miliardy korun získat a postavit halu včas. Automobilka podle něho rozjede plnou výrobu podle plánu v průběhu příštího roku. Uvedl, že firma má kvůli možnému zpoždění výstavby haly náhradní řešení, že by převodovky několik týdnů dovážela z Koreje.
Původní územní rozhodnutí i stavební povolení, které vydal stavební úřad v Dobré, zrušil krajský úřad kvůli tomu, že bylo v rozporu s právními předpisy. Stavební úřad se podle něho například dostatečně nevypořádal s připomínkami lidí a sdružení ke stavbě nové haly. Proto musí vydat úplně nové rozhodnutí.
Proti původnímu stavebnímu povolení se odvolalo občanské sdružení Střítěž - za zdravé životní prostředí a jedna rodina, která bydlí v blízkosti automobilky. Občanské sdružení upozorňovalo, že projekt na stavbu nové haly na výrobu převodovek neřeší možný nárůst kamionové dopravy. Hyundai bude totiž polovinu vyrobených převodovek také dodávat do sesterského závodu Kia v Žilině. Automobilka v něm nenavrhla dostatečná kompenzační opatření, která by řešila nárůst dopravy na Slovensko, například dopravu po železnici. Rodina si stěžovala na nárůst hluku a imisí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
