Proti novele bude mít podle dostupných informací námitky ministerstvo financí; novela by měla státní rozpočet připravit o půl miliardy korun ve prospěch ostatních veřejných rozpočtů.
Obdobnou senátorskou předlohu, se kterou se Senát ztotožnil loni v prosinci, ale sněmovna ji v předvolebním složení neprojednala, odmítla už tehdejší vláda Jana Fischera. Podle ní návrh fakticky zaváděl jen další platbu ze státního rozpočtu a byl nepřímou novelou zákona o podnikání v energetice, když ukládal povinnosti elektrárenským společnostem.
Návrh má krajům a obcím zajistit stabilní a zákonem zaručený objem finančních prostředků. Nebyly by už závislé na nahodilých a nenárokových příspěvcích od elektrárenských společností. Podíl na daních by krajům a obcí podle tvůrců předlohy kompenzoval omezení v jejich rozvoji, které musí kvůli elektrárnám strpět.
Kraje, na jejichž území elektrárny jsou, by podle novely měly dostávat šest korun z každé megawatthodiny. Obce v okolí elektráren by měly nárok na 1,50 Kč ze stejného množství elektřiny. Další příspěvek by měly dostávat obce v havarijním pásmu elektráren. Půlmiliardový dopad na státní rozpočet podle Jonáše představuje zhruba polovinu ročního výnosu daně z elektřiny, která byla zavedena v roce 2008.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
