Celý index výrobních cen rostl stejným tempem jako v září a srpnu, avšak poloviční rychlostí, než jakou odhadovali analytici. Meziročně jsou ceny na velkoobchodní úrovni vyšší o 4,3 procenta.
Jádro výrobních cen proti září kleslo o 0,6 procenta, což byl nejprudší pokles od července 2006. Ekonomové podle agentury Reuters odhadovali u jádrových cen zvýšení o 0,1 procenta. Meziroční tempo růstu cenového jádra se zpomalilo na 1,5 procenta ze zářijových 1,6 procenta.
Jádrové ceny se propadly zejména kvůli zlevnění nových automobilů v souvislosti s každoročním uváděním nových modelů na americký trh. Osobní vozy v sezonním statistickém přepočtu zlevnily o tři procenta a lehké užitkové vozy o 4,3 procenta. V obou případech šlo o nejvýraznější pokles cen za více než čtyři roky.
Analytici počítali s růstem cen potravin v důsledku výrazného zdražení obilí, ukázalo se však, že potravinářské firmy a maloobchod zatím tento cenový vývoj nepřenesly na zákazníky. Absorbování cenového růstu výrobci a prodejci je příznakem slabé ekonomiky s minimem inflačních tlaků.
Fed se na počátku měsíce rozhodl přistoupit k novému kolu takzvaného kvantitativního uvolňování, v jehož rámci má napumpovat do ekonomiky do poloviny příštího roku nové peníze v rozsahu 600 miliard dolarů (10,9 bilionu Kč). Vedle snahy podpořit slábnoucí ekonomické oživení byl důvodem tohoto kroku strach centrálních bankéřů ze zpomalování růstu cen a možného nástupu ničivé deflace.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
