Nejvíce poklesl mezi pracujícími počet mladých lidí u věkové skupiny mezi 20 až 24 roky, a to ze 449.100 na 321.200. Počet pracujících ve věku 25 až 29 let se od roku 2002 snížil o 93.400 na 567.300. U mladých mezi 15 a 19 roky byl pokles zhruba o čtvrtinu na 32.300.
Současně s tím, jak se snižuje jejich počet na trhu práce, se snižuje i jejich podíl na celkové zaměstnanosti. Počet lidí s hlavním zaměstnáním se přitom v průběhu sedmi let zvýšil o 169.400 na 4,934.300. "Proporce mezi mladou a starší skupinou pracujících se tak dále podstatně mění a právě v ní se výrazně projevuje na jedné straně rostoucí počet studujících a na druhé straně důchodová politika státu," konstatují v analýze vydané v ročence analytici.
Podstatně se totiž zvýšila zaměstnanost ve skupině 30-34letých, a to o 147.000 na 714.700, a ve věkové skupině 55-59letých, o 117.000 na 505.900. Díky posunu ve věkové struktuře se výrazněji zvýšil i počet pracujících ve skupině 35-39 let. Jde převážně o populačně silné ročníky lidí narozených v letech po druhé světové válce a na začátku padesátých let a o generaci jejich dětí narozených v sedmdesátých letech.
Z dalších skupin vzrostl v důsledku prodlužování věku odchodu do starobního důchodu i počet pracujících v nejstarší skupině produktivního věku 60-64letých, a to o 85.500 na 186.300. V roce 2009 jich tak bylo téměř dvakrát tolik než v roce 2002. Tehdy byl ovšem nižší věk odchodu do důchodu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
