"Chápu nervozitu některých zemí, které by rádi nějaké jasné vyjádření, které by více uklidnilo trhy. Nedomnívám se ale osobně, že by měly velké státy na Irsko tlačit, ať si řekne o pomoc za každou cenu, když teď je ještě přesvědčeno, že to není zapotřebí," uvedl Kalousek.
Irsko tvrdí, že peníze ze záchranného fondu eurozóny nepotřebuje, protože má zajištěné financování státního dluhu až do poloviny příštího roku. "Jejich hlavním problémem je restrukturalizace bankovního sektoru, nikoliv otázka likvidity veřejných prostředků a potvrzuje to i prezident euroskupiny (lucemburský premiér Jean-Claude Juncker), že mají prostředky na financování státního dluhu do poloviny příštího roku," doplnil Kalousek.
Názory na nutnost pomoci v Irsku jsou v rámci eurozóny rozdělené. Juncker spolu s malými zeměmi pomoc ostře odmítá. Proti jeho názoru však stojí velké státy, které pomoc pro Iry žádají.
Velké země v čele s Německem si od případné finanční pomoci slibují, že výnosy dluhopisů problémových zemí jako Irsko, Portugalsko či Španělsko, které v posledních dnech atakují maximální hodnoty, poklesnou a uvolní ruce Evropské centrální bance.
Ta totiž, aby růst výnosů korigovala, dluhopisy "postižených" zemí nakupuje za značné finanční částky. Minulý týden takto utratila zhruba jednu miliardu eur (téměř 25 miliard korun) a týden předtím 700 milionů eur, tedy zhruba 17,5 miliardy korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
