Zprávy o problémech v eBance jsou fámy

28.02.2003 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Jakékoliv spekulace o problémech se schopností dostát svým závazkům vůči klientům eBanky jsou neopodstatněné. Fámy, které se v této souvislosti objevily, jsou zjevnou snahou zneužít problémy Union banky k útokům na eBanku.

5 důvodů, proč nemá eBanka problémy:

  • Je to jediná banka na českém trhu, ne-li v Evropě, která má více hotovosti (pokladní hotovost, vklady u ČNB a státní pokladniční poukázky) než je objem klientských depozit. Její aktuální hodnota k 31. 1. 2003 činí 17 mld. korun, přičemž objem klientských depozit a úvěrů přijatých od klientů činí 16,7 miliardy korun.
     
  • V kterémkoliv okamžiku je eBanka schopna pokrýt bez problémů požadavky klientů na výběr hotovosti. Jakékoliv spekulace o problémech se schopností dostát svým závazkům vůči klientům jsou neopodstatněné. Fámy, které se v této souvislosti objevily, jsou zjevnou snahou zneužít problémy Union banky k útokům na eBanku. Ty mohou být motivovány konkurenčním bojem na bankovním trhu. eBanka již podala trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu šíření poplašné zprávy.
     
  • Další klíčový ukazatel finančního zdraví banky – kapitálová přiměřenost – má eBanka rovněž jeden z nejvyšších na českém trhu. Tento ukazatel u eBanky činí 35,38 % (k 31. 1. 2003), což je vysoko nad ČNB požadovaných minimálně 8 %.
     
  • Je rovněž jediná banka na českém trhu, která není zatížena špatnými úvěry z minulosti.
     
  • "Je součástí nejsilnější české finanční skupiny České pojišťovny, která má aktiva v objemu více než 116 mld. Kč. Členství v této skupině je zárukou dlouhodobé stability a růstu,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva eBanky Radomír Lašák.

O růstu eBanky svědčí i obchodní výsledky dosažené v uplynulém roce. Objem klientských vkladů vzrostl na 7,2 mld. Kč, což je o více než 15 % v porovnání s koncem roku 2001. Celkový objem úvěrů se zvýšil téměř čtyřnásobně na 1,1 mld. Kč, což představuje pouze sedminu objemu vkladů přijatých od klientů. Celkový počet klientů se zvýšil z 202 tisíc (k 31.12. 2001) na 309 tisíc (k 31. 12. 2002) – to je meziroční růst o 53 %. Z toho více než 75 tisíc klientů využívá osobní a firemní účty. Což činí v meziročním srovnání nárůst o více než 26 %. Bilanční suma dosáhla k 31. 12. 2002 hodnoty téměř 19,9 mld. Kč. Meziročně se zvýšila téměř o 94 %.

eBanka je univerzální banka, která nabízí ucelené portfolio produktů a služeb pro podnikatele, malé a střední podniky i pro fyzické osoby ve svých 26 obchodních místech. Je členem finanční skupiny České pojišťovny (přes 99,9% akcií drží v eBance Česká pojišťovna), nejsilnější finanční skupiny u nás. České pojišťovně byl mezinárodní ratingovou agenturou Standard & Poor’s koncem loňského roku zvýšen mezinárodní rating na BBB minus (BBB-), tzn., že se Česká pojišťovna dostala do tzv. investičního stupně. Konsolidovaný zisk finanční skupiny České pojišťovny za posledních pět let (1997-2001) byl téměř 11 mld. Kč a počet klientů je vyšší než 5 milionů.

Celkový počet klientů eBanky přesáhl 313 tisíc. Více než 78 tisíc klientů využívá Firemní a Osobní účty eBanky a z toho přes 36 tisíc klientů využívá i službu GSM Banking. 76 tisíc klientů je majiteli produktů v rámci programu ČP Finance a přes 158 tisíc klientů vlastní úvěrovou YES kartu.


Zdroj: eBanka

Autor článku

 


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ