Templářské sklepy Čejkovice naopak považují za nezákonný postup SZPI. Firmě vadí, že před uzavřením kontroly zveřejnila informace v tiskové zprávě. Kontrola také podle vinařského družstva trvá déle než zákonných 60 dnů. Společnost to na trhu poškozuje. "Zveřejnění těchto informací na nás má vážný dopad, jedná se o útok na důvěru zákazníka. Blíží se předvánoční období, kdy se výrazně zvedá objem prodeje vína," uvedl generální ředitel společnosti Templářské sklepy Čejkovice Pavel Pastorek.
Firma původ vína prověřovala prostřednictvím on-line registru vinic ministerstva zemědělství. "Provádíme největší počet těchto prověření. Tento způsob funguje šest let," uvedl Pastorek. Podle něj právní předpisy neukládají povinnost uvádět identifikaci pěstitele na výkupních lístcích v případě, kdy přímým dodavatelem producenta není pěstitel.
Templářské sklepy Čejkovice nakoupily přes 1250 tun hroznů od brněnské společnosti BJ VITIS s.r.o., která není pěstitelem hroznů. U těchto hroznů podle inspekce není znám jejich původ. Společnosti BJ VITIS podle inspekce hrozny dodala další brněnská firma, DOAL STAV s.r.o., která se však na adrese svého sídla nevyskytuje a ani nepřebírá poštu.
Při samotné výrobě vína byly podle SZPI k hroznům neznámého původu přimíseny také hrozny známého původu, které tím byly znehodnoceny. Celkový objem vyrobeného jakostního odrůdového vína a odrůdového vína tuzemské provenience ročníku 2009 neznámého původu se tak pohybuje kolem 1,080 milionu litrů.
Podle SZPI mají být ze sítě stáhnuty všechny šarže jakostního vína odrůdového a odrůdového vína tuzemské provenience ročníku 2009, které byly vyrobeny z hroznů těch odrůd révy vinné, které dodala společnost BJ VITIS, s.r.o. (Rulandské modré, Modrý Portugal, Muškát moravský, Sauvignon, Tramín červený, Chardonnay, Cabernet Sauvignon, Ryzlink vlašský, Rulandské šedé a Irsai oliver).



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
