Nabídka Číňanů přišla jen pár hodin po tom, co se Prysmian dohodl na podmínkách převzetí nizozemského podniku. Draka už přitom v Číně působí a je tam dokonce klíčovým hráčem. Prysmian se o její převzetí už jednou pokusil, uspěl ale až na druhý pokus.
Zpráva o překvapivém vpádu Číňanů do evropského sektoru výroby kabelů je o to důležitější, že Prysmian chtěl Draku využít k tomu, aby se stal největším výrobcem kabelů na světě. To by se mu zřejmě i povedlo. Na druhou příčku by tak odsunul dosavadní "jedničku", kterou je francouzský koncern Nexans. I ten se o Draku ucházel.
Čínská skupina za jednu akcii Draky nabídla 20,50 eura, což celý podnik ohodnocuje na zmíněnou miliardu eur. Naopak Prysmian byl ochoten nabídnout necelých 17 eur za akcii, z čehož vychází cena 817 milionů eur za celý podnik. Prysmian by ale v hotovosti uhradil pouze část ceny, za zbytek by zaplatil svými akciemi, což je méně atraktivní varianta.
Akcie společnosti Draka na zprávu zareagovaly růstem asi o 26 procent a dostaly se nad 19,50 eura. Naopak akcie Prysmianu asi o pět procent spadly a pohybují se kolem 12,40 eura.
Draka působí na čtyřech kontinentech a na některých trzích jí patří první místo. V České republice má výrobní haly ve Velkém Meziříčí v okrese Žďár nad Sázavou.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
