"Předložit nabídku formou tiskové zprávy samozřejmě nestačí. V tuto chvíli to není nabídka, ale tisková zpráva," poznamenal ředitel Prysmianu Valerio Battista na tiskové konferenci v Miláně, které byl přítomen i šéf Draky Frank Dorjee. Ten dodal, že spojení s Prysmianem je pro Draku lepší. Battista zopakoval, že Prysmian už nabídku zvyšovat nebude.
Vytvořit celoevropskou kabelovnu dává podle šéfů obou firem ten nejlepší strategický smysl. Finanční ředitel Prysmianu Pier Francesco Facchini řekl později novinářům, že vidí velmi dobré předpoklady pro další růst podniku, i kdyby z dohody s Drakou nakonec sešlo.
Šéf Prysmianu ale řekl, že o převzetí jiné firmy neuvažuje. Pokud bude předložena konkurenční nabídka na převzetí Draky, musí ji prý posoudit jen správní rada Draky a také její akcionáři.
Draka a Prysmian teprve v pondělí oznámily, že se dohodly na podmínkách sloučení a vytvoří největšího výrobce kabelů na světě. Na druhé místo by tak odsunuly současnou jedničku, kterou je francouzský podnik Nexans. Prysmian chtěl za Draku zaplatit částečně penězi, částečně svými akciemi. Celkem by za podnik zaplatil přes 800 milionů eur. Pár hodin nato se ale ozval čínský podnik Xinmao a uvedl, že za Draku zaplatí miliardu eur, a to hotově.
Klíč k rozřešení situace je nyní v rukou hlavního majitele Draky, kterým je nizozemská rodina Fentener van Vlissingenových, respektive její investiční společnosti Flint Beheer. Rodina Fentener van Vlissingenových o sobě téměř nic nesděluje, má ale značný vliv. Tři její členové patří mezi 25 nejbohatších lidí v Nizozemsku. Podíl v Drace rodina získala už v roce 1986, kdy Draka vznikla vyčleněním z nizozemského elektrotechnického koncernu Philips.
Draka působí na čtyřech kontinentech a na některých trzích jí patří první místo. V České republice má výrobní haly ve Velkém Meziříčí v okrese Žďár nad Sázavou.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
