"Euro pokračovat bude a nemám důvod spekulovat, zda se stejným počtem zemí, to není podstatné. Ale bude to za cenu rozsáhlých fiskálních transferů a vnitrokontinentálního rozdělování, tedy zavedení Evropské fiskální unie, a opuštění principů demokracie, tedy ve prospěch Evropské politické unie. To vše bude zaplaceno dlouhodobou stagnací evropské ekonomiky," uvedl prezident.
Rozpočtová i politická unie dokonce může podle prezidenta i fungovat. "Ale bez demokracie, tedy jen za cenu vytvoření autoritářské evropské centrální vlády," dodal.
Naopak děkan Národohospodářské fakulty VŠE Miroslav Ševčík očekává, že eurozóna se v současné podobě do deseti až 15 let rozpadne. "Optimálním řešením by byla demontáž stávající eurozóny a příprava nového hospodářského projektu, ve kterém by bylo jen takzvané tvrdé jádro, tedy Německo, Rakousko, Belgie, Nizozemí a Lucembursko," uvedl.
Podle Klause je představa, že se eurozóna rozpadne, jen pouhou iluzí. "Evropští politici jsou připraveni nést jakoukoliv cenu za udržení projektu eura," uvedl. Upozornil také, že na summitech EU se v současnosti nediskutuje o ničem jiném, než právě o postupném vzniku společné rozpočtové politiky. Vznik takzvané Evropské fiskální unie však podle Klause bude dlouhodobým procesem, při kterém bude zemím více a více ubírána rozpočtová suverenita.
Klaus rovněž zopakoval, že projekt eura je riskantním politickým a až následně ekonomickým projektem, při jehož vzniku nebyly brány v úvahu jednoduché ekonomické argumenty a teorie.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
