"Ministr přikázal zastavit veškeré přípravné práce související se zmíněným projektem," řekl bez dalších podrobností Kislinger. Důvodem rozhodnutí je zřejmě vládní snaha uspořit peníze, napsal server.
Centrum nazvané Akademie Hasičského záchranného sboru ČR mělo vyrůst na hradeckém letišti, soutěž na dokumentaci výcvikového centra vypsali hasiči v polovině října. Sloužit mělo od roku 2015. Moderní výcviková základna dosud záchranářům v Česku chybí a Česko je podle hasičů poslední zemí v EU bez takového centra. Předpokládaná hodnota zakázky činí 16,7 milionu korun bez daně z přidané hodnoty. Hodnota celé základny je asi 1,8 miliardy korun. Z nich by 85 procent měla zaplatit Evropská unie.
Měly se tu vzdělávat všechny složky integrovaného záchranného systému. Plánoval se i přesun Institutu ochrany obyvatelstva z Lázní Bohdaneč, jeho součástí se měly stát také výzkumné kapacity a specializované laboratoře, například pro chemiky. Hasiči hodlali spolupracovat s vysokými školami v Hradci Králové i Pardubicích.
V příštím roce měl projekt, jenž je součástí Integrovaného operačního programu schváleného Evropskou komisí už v roce 2007, projít posouzením vlivu na životní prostředí (EIA), získat územní rozhodnutí a dostat schválení na národní úrovni. Konečný souhlas od Evropské komise se očekával během první poloviny roku 2012.
Do příprav vložilo nemalé prostředky také město. "Mimo jiné tam poskytlo pozemky za symbolickou cenu. Ty by město mělo požadovat zpět za stejných podmínek. Ale zaměstnanci magistrátu věnovali také spoustu času a úsilí přípravě toho projektu. Těžko se to odhaduje, ale do příprav vložil magistrát částku v řádu milionů," citují Novinky.cz bývalého náměstka hradeckého primátora Josefa Malíře.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
