Na letošních zátěžových testech 91 evropských bank spolupracovaly Výbor evropských orgánů bankovního dohledu (CEBS), Evropská komise a Evropská centrální banka. Jen sedm bank v červenci testy neprošlo.
"Evropská komise tlačí na CEBS, aby do další série zátěžových testů zahrnul bankovní likviditu," uvedl zdroj z unie. "Ale většina národních dozorů s tím nesouhlasí a brání se tomu," dodal.
Letošní zátěžové testy se soustředily na potřebnou úroveň kapitálu při různých scénářích vývoje. Analytici ale říkají, že i likvidita hraje klíčovou roli, když banky jako britská Northern Rock potřebovaly záchranu, protože jim za úvěrové krize došly prostředky.
Ze sedmi bank, které letošními testy neprošly, žádná nebyla z Irska. Země teď přitom zažádala o záchranný úvěr od Mezinárodního měnového fondu a Evropské unie, aby měla na záchranu svých bank peníze. Jeden z analytiků uvedl, že jsou výsledky letošních testů ve světle irské krize nepodstatné, napsala agentura Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
