Server připomněl, že už na říjnovém summitu Evropské unie se řešilo vytvoření "stálého mechanismu krizového řízení pro státy eurozóny". Ten by nahradil současný fond, který unie vytvořila po dohodě o finanční pomoci Řecku a z nějž má nyní směřovat pomoc také Irsku.
"Rýsuje se přitom několik scénářů, včetně participace nečlenských států eurozóny na něm. V tuto chvíli je proto zapotřebí konkretizovat vyjednávací pozici ČR," stojí v materiálu pro jednání vlády, který měli ministři podle serveru na stole tento týden. Věci veřejné údajně požádaly o odložení projednávání textu, aby se vyjasnilo, jaké by byly náklady pro Česko, pokud by se na plánu podílelo.
Ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) k plánu, že by se Česko podílelo na krizovém plánu pro záchranu zemí eurozóny, řekl, že je k tomu "velmi zdrženlivý". "Pokud zaznívá, že bychom snad měli vyjednat opt out na euro, tak to není pozice české vlády," dodal Kalousek.
Jeden z ministrů, který na spor ve vládě server upozornil, řekl, že k zapojení do evropského plánu je zdrženlivá i centrální banka. iDnes připomněl i Klausovo středeční vyjádření, že euro je politický a ekonomický projekt, který byl od počátku riskantní.
Premiér a předseda ODS Petr Nečas na otázku k materiálu, který měla na stole vláda v utajeném režimu, serveru sdělil, že žádná taková věc na vládě nebyla projednávána.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
