Současný dlouhodobý rozpočet pro roky 2007 až 2013, jímž se unie v současnosti řídí, počítal s výdaji ve výši 975 miliard eur, což je zhruba 1,13 procenta výkonu ekonomiky EU. Značná část těchto peněz přitom spadá do takzvané kohezní politiky, tedy do unijních dotací, které jsou určeny jen pro chudší regiony evropské sedmadvacítky. Tam přitom kromě Prahy spadá celé území České republiky.
Britové se chystají prosadit, aby největší úspory unie hledala právě v kohezní politice a naopak například podporu pro zemědělce udržela na současných úrovních. "Britský postoj, který by měl být zveřejněn během následujících týdnů, vyděsí země střední a východní Evropy. To jsou všechno země, kterým příliv dotací napomáhá k modernizaci a rovněž k podpoře hospodářského růstu," píše European Voice.
Britská vláda se v současnosti údajně snaží sehnat podporu velkých zemí jako Francie či Německa k vytvoření skupiny, která by prosazovala výrazné omezení unijního rozpočtu. Londýn sice zatím žádný diplomatický úspěch v tomto případě nezaznamenal, ale není pochyb, že Francouzům by se mohl zalíbit návrh na zachování současné výše zemědělských dotací. K farmářům přitom každoročně putuje zhruba 40 procent rozpočtu EU.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
