Více povolenek, než ve skutečnosti potřebují, dostalo 133 ze 144 slovenských společností, které s nimi mohou obchodovat. Z rozdělení vyšších limitů ministr obvinil předcházející vládu. "Nadměrná alokace vcelku jednoznačně dokazuje, že vláda Roberta Fica nejednala ve veřejném, ale v soukromém zájmu. To, kolik dostaly jednotlivé firmy, svědčí o tom, že tam nebyla žádná pravidla," prohlásil Mikloš.
Společnosti, které dostaly více kvót na emise oxidu uhličitého, by mohly podle propočtů ministerstva v letech 2008 až 2012 jejich prodejem získat asi 666 milionů eur. "My se snažíme aspoň část peněz, které stát mohl mít a nemá (....), dostat zpět do státního rozpočtu," dodal Mikloš.
Firmy získaly podle ministerstva od roku 2008 v průměru o necelou třetinu více povolenek, než potřebovaly; výjimkou byl rok 2009, kdy to bylo v důsledku hospodářského propadu až o téměř 60 procent více. Některé společnosti, například Tehelne Vranov a Petrochema, dostaly až desetinásobně více kvót, než ve skutečnosti využily.
Návrh změny by měl být součástí novely daně z příjmů. Tu parlament projedná ještě v tomto roce.
Na počátku měsíce navrhla zdanit emisní povolenky darovací daní 32 procent i česká vláda. Její krok však byl součástí plánu zabránit výraznému zvyšování cen elektřiny v důsledku překotného šíření drahých solárních elektráren, a týká se jen povolenek, které v příštích letech obdrží výrobci elektřiny.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
