Kabinet předpokládal nové zadlužení ve výši 57,5 miliardy eur. Rozpočtový výbor Spolkového sněmu ho ale s ohledem na příznivý vývoj německé ekonomiky snížil na dnes schválenou úroveň. Rozpočet na rok 2011 tak počítá s příjmy ve výši 257,4 miliardy eur a výdaji 305,8 miliardy eur. Na investice je v něm vyhrazeno 32,33 miliardy eur; o 1,5 miliardy méně, než požadovala vláda.
Německo by tak mělo v příštím roce hospodařit s o málo nižším schodkem než letošních odhadovaných asi 50 miliard eur. To je sice výrazně méně, než 80,2 miliardy eur plánovaných rozpočtem na rok 2010, stále je to ale nejvíce v poválečných dějinách země. Dosavadní primát držel rok 1996, kdy hospodaření německého státu skončilo v minusu odpovídajícímu 40 miliardám eur.
Německý rozpočet na příští rok poprvé výrazně uplatňuje institut takzvané dluhové brzdy, která stát zavazuje do roku 2016 postupně snižovat schodek rozpočtu až na maximální výši 0,35 procenta hrubého domácího produktu za rok. To odpovídá zhruba deseti miliardám eur. Úspornými opatřeními chce kabinet Merkelové do roku 2014 ušetřit okolo 80 miliard eur.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
