Investiční a Poštovní banka (IPB), která již řadu měsíců jedná s vedením pražské radnice o získání majority v První městské bance, zřejmě změnila názor na tuto strategickou investici. Podle informací HN vedení IPB dospělo k názoru, že finanční náklady transakce by převýšily možný výnos. Oficiální stanovisko IPB k navržené smlouvě o koupi akcií od hlavního města se nepodařilo získat, ačkoliv materiál byl předmětem včerejšího jednání představenstva IPB.
"Do jednání dozorčí rady, která se sejde 16. prosince, nelze nic sdělovat, protože rozhodující v celé záležitosti je její rozhodnutí," uvedla Barbora Tachecí, mluvčí IPB.Náměstek primátora pro ekonomiku Jiří Paroubek odmítl včera na možnost, že IPB do navržené transakce nepůjde, reagovat: "Rada se transakcí má zabývat příští týden, zastupitelstvo v lednu," řekl pouze a nechtěl jakkoliv vysvětlit, jakou jinou variantu by zastupitelstvo pro řešení situace První městské zvolilo. "Spoléhám na to, že smlouva,
kterou jsme se zabývali tři měsíce, se úspěšně naplní," míní Paroubek. K jednání s IPB došlo po neúspěchu výběrového řízení na strategického investora pro První městskou banku a poté, co se banka v důsledku špatných obchodů dostala do ztráty.Návrh smlouv
y mezi městem a IPB podle dostupných informací počítá s tím, že obě strany by uzavřely dohodu o spolupráci, která by Investiční bance zajistila poskytovat poradenskou činnost Praze a vést jí podstatnou část účtů. Praha by naopak získala garance na své vklady. Město by podstoupilo 39 procent svých IPB za 340 miliónů korun. Jde bez deseti miliónů o sumu, kterou se Praha podílela na posledním navýšení základního jmění v První městské bance v září letošního roku. Tím by město získalo zpět rozhodující část vložených prostředků. Příští posílení kapitálu kvůli chybným operacím minulých let by se mělo odehrát již bez majoritní účasti Prahy. Tu měla podle návrhu smlouvy získat Investiční banka, jejíž skupina drží nyní v První městské 25procentní podíl.Zdroj: HN z 8. 12. 1999



 
				 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					