Až začne nový systém platit, lidem v kterékoli zemi EU bude stačit jeden bankovní účet, z něhož budou moci posílat platby v eurech do kterékoli země EU stejným způsobem, jako je dnes dělají v rámci své země. Totéž bude platit i pro příjem eurových plateb. Žádnými skrytými poplatky národních bank už platby zatíženy nebudou.
"Prospěch z toho budou mít uživatelé všech účtů, protože mezinárodní konkurence mezi poskytovateli služeb by měla snížit ceny," citoval Reuters ze sdělení Evropského parlamentu.
Podle Evropské komise, která vypracovala návrh změn, by jednotná platební zóna SEPA mohla během šesti let ušetřit až 123 miliard eur (asi 3,1 bilionu Kč). Vedle toho, že zmizí platební bariéry, nebudou zatěžovány poplatky ani přímé debetní platby.
Rok 2014 jako poslední termín pro zavedení plně funkční jednotné platební zóny SEPA představuje proti původním plánům čtyřleté zpoždění. Na vině je pozdní schválení příslušných opatření před stanovením konečného data pro plnou migraci z národních systémů do soustavy SEPA.
Evropský parlament musí dnešní dohodu ještě formálně schválit. Stejný krok musí učinit i Rada EU.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
