"Přetrvávající problémy globální ekonomiky výrazně dopadly na solární průmysl, jehož rentabilitu jsme ani přes největší úsilí nedokázali udržet," uvedla BP v interním dopise zaměstnancům. Mluvčí firmy sdělil, že propad cen solárních panelů v důsledku levné konkurence z Číny BP přesvědčil, že setrvat v tomto odvětví nemá budoucnost.
BP ruší aktivity v solární energetice už tři roky a zrušila v důsledku toho podle listu Guardian celkem 1750 pracovních míst. Zároveň postupně odchází i z dalších samostatně neživotaschopných oblastí "čisté" výroby energie, jako zachycování a ukládání oxidu uhličitého z uhelných elektráren, a uzavřela i své ústředí divize alternativní energie.
V červenci BP oznámila odchod ze sektoru střechových solárních panelů, aby se zaměřila na velké solární projekty. Minulý týden však sdělila, že ani ty už jí žádné peníze nevydělávají.
BP zatím z alternativní energetiky, tedy vesměs takové, která je závislá na státní podpoře, zachová jen větrné elektrárny a projekty biopaliv. Do produkce ropy a plynu BP nadále investuje kolem 20 miliard dolarů ročně, uvedl Guardian.
Úplný odchod BP ze solární energetiky přichází v době série krachů výrobců solárních zařízení v zemích, které si od podpory tohoto sektoru slibovaly novou vlnu technologického rozvoje a získání exportních trhů. V USA skončila s produkcí řada firem v čele se známým případem Solyndra, které nepomohla ani vládní injekce půl miliardy dolarů (9,8 miliardy Kč). V Německu tento týden oznámila bankrot firma Solar Millennium, která v tom následovala výrobce solárních modulů Solon, a čekají se další krachy.
Nedávné zprávy z Číny signalizují, že ani tamní výrobci srovnatelně kvalitních a mnohem levnějších solárních panelů kvůli poklesu poptávky na Západě přestávají dosahovat zisků a začínají mít problémy. V sektoru, který je zcela závislý na státních subvencích, nastal silný přetlak nabídky na poptávkou, která výrazně klesá. Ekonomický útlum na Západě nutí vlády snižovat podporu sektoru, který vyrábí elektřinu mnohonásobně dráže než ostatní zdroje.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
