"Pondělí se stane nejsilnějším dnem z celého roku. V následujícím týdnu dosáhnou nákupy zhruba čtyřnásobku 'běžného" stavu," uvedla Michala Gregorová z portálu Mall.cz.
"Pondělí obecně je den, kdy nakupuje nejvíce zákazníků. Nejvíce objednávek je pak realizováno vždy kolem 21. hodiny večer," dodala mluvčí e-shopu Kasa.cz Jitka Součková.
Hitem letošních Vánoc jsou podle asociace elektronické čtečky a tablety. Tradičně je pak velký zájem o TV, notebooky, mobilní telefony, ale také oblečení, parfémy a drobné „hobby“ dárky. Podle statistik Mall.cz se nejvíc v posledních dnech procentuálně zvýšil zájem o kosmetické sady, brusle, panenky, plyšové hračky a mikroskopy.
Termín Green Monday (Zelené pondělí) zavedla americká aukční galerie e-bay v roce 2007, aby zdůraznila, že tento den došlo k vrcholu jejích prodejů během prosince. Také české internetové obchody se připravují na vrchol prodejní sezóny, která přichází každoročně s Vánoci.
"Během vánočních nákupů lidé utratí v českých e-shopech 17 miliard Kč, což je třetina celoročního obratu na internetu," uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače cen Heureka.cz. Část z trhu letos obsadí také slevové servery. Zahraniční internetové obchody zažily vrchol prodejů před dvěma týdny na kybernetické pondělí.