"Teď je projekt ve fázi, že kolo je řízeno pomocí vysílačky. Dále chceme pokračovat tak, abychom byli schopni na létajícím kole mít živého člověka," řekl ČTK Milan Duchek z firmy Duratec, která se na projektu podílela se společnostmi Technodat a Evektor. Vzlet s živým člověkem by se mohl uskutečnit letos na podzim.
"Naší hlavní motivací při práci na projektu nebyl zisk nebo komerční zájem, ale splnění našich klukovských snů," uvedl člen řídícího výboru projektu Aleš Kobylík ze společnosti Technodat. Inspirací k projektu bylo také létající kolo Jana Tleskače z příběhů Rychlé Šípy Jaroslava Foglara a film Ukradená vzducholoď.
Kolo o váze necelých 100 kilogramů je zkonstruováno pomocí softwarových nástrojů Dassault Systemes, které umožnily virtuální testování kola. Firma Technodat zodpovídala především za vedení a koordinaci projektu včetně rozpočtu, který se pohyboval v řádu sta tisíc korun. Výrobce rámů jízdních kol Duratec poskytl rám a bezpečnostní kryty vrtulí. Evektor pak mimo jiné spolupracoval při návrzích konceptů a výběru vhodné pohonné jednotky, baterie a vrtule.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
