Minulý měsíc úředníci EU oznámili, že by se dovoz pohonných hmot mohl vyhnout novým clům díky výjimce známé jako osvědčení způsobilosti k letu, nebo osvědčení EASA Form 1. Po přezkoumání systému však nově úředníci zjistili, že letecké palivo nemůže z této výjimky těžit, protože ta se vztahuje především k leteckým součástkám.
Nová cla přicházejí poté, co EU vyjmula státy z oblasti Perského zálivu ze Všeobecného systému celních preferencí (GSP), který nabízí preferenční obchodní postavení rozvojovým zemím. EU vyjmula země z GSP, protože Světová banka nově považuje tyto země za ekonomiky s vyššími středními příjmy.
Cla budou mít výrazný dopad na ceny leteckých pohonných hmot v Evropě a dále zkomplikují situaci místním leteckým společnostem. Problémy způsobí cla i rafineriím z Blízkého východu, které by mohly přijít o velký trh.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
