"Koncern Ashok Leyland nedávno rozhodl, že během letošního roku zruší výrobu nákladních aut v pražských Letňanech, demontuje výrobní zařízení a rozprodá budovy i pozemky," řekl týdeníku představitel velké české firmy s úzkými vazbami na indický automobilový průmysl, který si přál zůstat v anonymitě. Veškeré duševní vlastnictví se podle něho převede do Indie, kde Ashok Leyland právě začíná montovat obdobný model.
Podle indického listu Hindustan Times bude vůz uveden na trh v červenci. Se spuštěním montážních linek a výrobou potřebných dílů pomáhají odborníci z pražské firmy Avia Ashok Leyland.
Skupina Ashok Leyland sice hodlá obdobná vozidla ze svého indického závodu vyvážet téměř do celého světa, ale nikoli do zemí Evropské unie, uvedl zdroj. Firma o chystaných změnách zatím veřejně neinformuje.
Avia loni zvýšila tržby o 56 procent na 665 milionů korun, stále ale byla ve ztrátě, prodej se zvýšil o dvě třetiny na 1003 aut. Za letošek firma dosud zhotovila čtyři kompletní vozidla.
Součástí koncernu Hinduja Group, jehož vlajkovou lodí je druhá největší automobilka v Indii Ashok Leyland, je Avia od roku 2006. Ke konci roku 2012 zaměstnávala 227 pracovníků.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
