Praha, která je stoprocentním vlastníkem podniku, se rozhodnutím zaváže k odkupu směnek v případě, že by podnik nebyl schopen závazky vůči bankám splácet.
Podnik musí do konce srpna uhradit čtyři miliardy korun, které dluží za nákup nízkopodlažních tramvají z loňska. Dalších více než 4,5 miliardy bude stát dodávka vozů v letošním a příštím roce. Pravděpodobně si na to půjčí od České spořitelny a Československé obchodní banky, jejichž společnou nabídku vyhodnotil jako nejvýhodnější. Firma bude splácet zhruba deset let.
Pražský dopravní podnik musí podle smlouvy s firmou Škoda Transportation z roku 2006 odebrat do konce roku 2018 dohromady 250 tramvají 15T ForCity za 19,2 miliardy korun. Tramvaje začal odebírat v roce 2011. V roce 2011 a 2012 za ně zaplatil 4,5 miliardy korun. Rada města nedávno podnik zaúkolovala, aby se pokusil vyjednat jiné smluvní podmínky.
Smlouva se Škodou Transportation je ale podle informací médií prakticky nevypověditelná a pro dopravní podnik znamená velkou finanční zátěž. Již dodané nízkopodlažní tramvaje mají navíc od začátku technické problémy. Podnik už kvůli tomu podal stovky reklamací, třeba na poruchy brzd.
Dopravní podnik, který je největší akciovou společností v majetku Prahy, dostal letos od města na provoz 10,6 miliardy korun. Částka ale nezahrnuje peníze na obnovu vozového parku.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
