Za prvních pět měsíců roku prodej vozů celé skupiny vzrostl o 5,9 procenta na 3,87 milionu. Propad v Evropě a jinde vyrovnával dvouciferný nárůst v USA a Číně, tedy na největších trzích světa.
"Vývoj na světových trzích zůstává nerovnoměrný a charakterizuje jej přetrvávající ekonomická nejistota, především v západní Evropě," komentoval podle agentury Reuters dnešní údaje šéf prodeje Volkswagenu Christian Klingler.
Prodej vozů vlajkové značky VW stoupl v květnu o 5,5 procenta na 503.100 vozů. Za prvních pět měsíců roku odbyt značky meziročně vzrostl rovněž o více než pět procent. V západní Evropě s výjimkou Německa přitom odbyt za prvních pět měsíců letošního roku o 7,2 procenta klesl a v Německu pokles přesáhl deset procent. Evropa se potýká v dopady dluhové krize, která těžce doléhá právě na její automobilový trh.
Škoda Auto dodala v květnu zákazníkům 79.100 aut, což představovalo meziroční pokles o 2,9 procenta. Za pět měsíců prodej klesl o sedm procent na 377.200 vozů, sdělila automobilka ve čtvrtek.
Volkswagen se do roku 2018 chce stát největším výrobcem automobilů na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Loni firma převzala rovněž výrobce sportovních vozů Porsche.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
