"Odstávky jsou pro nás nejnáročnější období v roce. Vedle výměny paliva provádíme řadu kontrol a modernizací s cílem zefektivňovat provoz a posilovat bezpečnost. Ani tato odstávka nebyla jednoduchá a vyžadovala kvalitní práci od našich zaměstnanců i pracovníků dodavatelů. Navíc v závěru jsme museli upravit nastavení impulzních pojistných ventilů u parogenerátorů," uvedl ředitel elektrárny Miloš Štěpanovský.
Potřeba těchto prací podle něj vyplynula až ze zkoušek prováděných před připojením bloku k síti. "Nebýt toho, ukončili bychom odstávku o tři dny dříve. I tak se ale jednalo o třetí nejkratší odstávku v historii elektrárny," dodal ředitel.
Na odstávce druhého bloku pracovalo celkem 600 pracovníků z padesáti dodavatelských firem a 400 zaměstnanců elektrárny Temelín. Během necelých dvou měsíců provedli 10.000 činností. K nejdůležitějším patřila výměna čtvrtiny paliva nebo převezení dvou kontejnerů s 38 použitými palivovými soubory z bazénu vedle reaktoru do skladu použitého paliva v areálu elektrárny. V nejaderné části byla provedena pravidelná roční kontrola všech tří nízkotlakých rotorů turbíny, letos rozšířená také o kontrolu vysokotlakého rotoru.
Odstávka spojená s výměnou paliva v reaktoru prvního bloku začne 14. července a je plánována na 49 dní.
Na domácí spotřebě se elektrárna Temelín podílí 20 procenty. Od začátku roku vyrobila 7,187 miliardy kilowatthodin elektřiny. Letos má v plánu do energetické sítě dodat 15,388 miliardy kilowatthodin elektřiny.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
